سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
مطالب اخیر وبگاه

با توجه به این که بنابر توافق حاصله صرفا تحریم های هسته ای برداشته خواهند شد هم چنان شاهد پابرجایی انبوهی از تحریم ها بر علیه ایران خواهیم بود. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که حتی شماری از تحریم های وضع شده از سوی اروپا و آمریکا پس از بالا گرفتن مناقشه هسته ای کشورمان علاوه بر مسئله هسته ای، برچسب نقض حقوق بشر، حمایت از تروریسم و... نیز خورده اند که احتمالا و با توجه به مواضع طرف مقابل در آینده پابرجا خواهند ماند.

تحریم

 

 

تحریم

** تحریم های وضع شده از سوی اتحادیه اروپا **

اتحادیه اروپا همسو با ایالات متحده آمریکا در سال های اخیر و به بهانه های مکرر مبادرت به وضع تحریم های گسترده با عناوین مختلفی نموده است. در این بخش و به شکلی تفکیک شده به ارائه تحریم های اتحادیه اروپا خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است صرفا تحریم هایی که به تنهایی برچسب هسته ای بر آنها خورده شده است لغو خواهد گردید.

 

تحریم

 

** تحریم های وضع شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد **

از ابتدای سال 2006 تا پیش از آغاز گفتگوهای اخیر هسته ای، شورای امنیت سازمان ملل متحد با فشار شدید ایالات متحده و قدرت های اروپایی تحریم های پی در پی را جهت متوقف نمودن برنامه هسته ای کشورمان پیگیری نموده است و این امر منجر به تصویب چند قطعنامه در شورای امنیت و اعمال برخی تحریم های بین المللی شده است. در این بخش و به شکلی تفکیک شده به ارائه تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است صرفا تحریم هایی که به تنهایی برچسب هسته ای بر آنها خورده شده است لغو خواهد گردید.

 

تحریم

 

 

تحریم

 

نتیجه گیری:

برآورد مذاکرات اخیر هسته ای و دستیابی به توافقی در این باره نشان می دهد که علی رغم رفع احتمالی تحریم هایی که به واسطه عدم توقف برنامه هسته ای کشورمان از شورای امنیت سازمان ملل، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا تحمیل شده است، همچنان شمار کثیری از تحریم های بین المللی پابرجا خواهد ماند و بر خلاف برخی نظریه پردازی ها مبنی بر ایجاد تحولی عظیم در صورت دستیابی به راه حلی در این باره، می توان بیان داشت که تداوم رویکرد فوق و حل معضل هسته ای کشورمان صرفا به مانند شوکی کوتاه مدت عمل کرده و رونقی مقطعی ایجاد خواهد کرد.

بررسی مقوله فوق نشان می دهد که آن چنان که مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید فرموده اند، فارغ از نتایج حاصل از گفتگوها ضرورت دارد که مسئولین امر تمامی تخم مرغ های خویش را در سبد این گفتگوها قرار نداده و حتی با رفع احتمالی تحریم های یاد شده، به مسئله اقتصاد مقاومتی و تمرکز بر سرمایه های داخلی به عنوان تنها راه موفقیت کشور و عبور از تعارضات بین المللی تحمیل شده به نظام جمهوری اسلامی بنگرند.




نویسنده امین عباس پور در دوشنبه 94/1/31 | نظر

هلول ماه پربرکت رجب مبارک!

امام موسی کاظم(علیه السلام) در حدیثی در باب اهمیت ماه «رجب المرجب» فرمود: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، آتش جهنم یک سال از او دور شود و هر کس 3 روز از آن را روزه بگیرد، بهشت بر او واجب می‌شود.

 

ماه رجب

 

برای این ماه خدا اعمال مختلفی ذکر شده است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

*اعمال شب اول ماه رجب

از رسول خدا(صلی الله علیه واله) نقل شده است که به هنگام رؤیت هلال ماه رجب، این دعا را مى‌خواند:

اَللّـهُمَّ اَهِلَّهُ عَلَیْنا بِالاْمْنِ وَالاْیمانِ وَالسَّلامَةِ وَالاْسْلامِ رَبّى وَرَبُّکَ اللهُ عَزَّوَجَلَّ

خدایا این ماه را بر ما به امنیت و ایمان و سلامت و دین اسلام نو کن، پروردگار من و پروردگار تو (اى ماه) خداى عزوجل است و همچنین از آن حضرت نقل شده است که وقتى هلال ماه رجب را مى‌دید، مى‌فرمود:

اَللّـهُمَّ بارِکْ لَنا فى رَجَب وَشَعْبانَ، وَبَلِّغْنا شَهْرَ رَمَضانَ، وَاَعِنّا عَلَى الصِّیامِ وَالْقِیامِ، وَحِفْظِ اللِّسانِ، وَغَضِّ الْبَصَرِ، وَلا تَجْعَلْ حَظَّنا مِنْهُ الْجُوعَ وَالْعَطَشَ

خدایا برکت ده بر ما در ماه رجب و شعبان و ما را به ماه رمضان برسان و کمکمان ده براى گرفتن روزه و شب زنده‌دارى و نگهدارى زبان و پوشیدن چشم و بهره ما را از آن ماه تنها گرسنگى و تشنگى قرار مده.

 

1 - غسل کردن: سیّد بن طاووس مى‌گوید در کتب «عبادات» روایتى از رسول خدا (صلی الله علیه واله) یافتم که آن حضرت فرمود: هر کس ماه رجب را درک کند و در اول، وسط و آخر آن، غسل کند همانند روزى که از مادر متولد شده، از گناهان خارج شود (و پاک شود).

 

2 - زیارت امام حسین(علیه السلام) در این شب فضیلت بسیار دارد.

3 - بعد از نماز مغرب، 20 رکعت نماز بخواند (هر دو رکعت به یک سلام) و در هر رکعت یک بار سوره «حمد» و یک بار سوره «توحید» بخواند، رسول خدا(صلی الله علیه واله) در پاداش این عمل فرمود: هر کس چنین کند، به خدا سوگند خودش، خانواده‌اش، مالش و فرزندانش محفوظ بمانند و از عذاب قبر پناه داده شود... و در قیامت به سرعت از صراط بگذرد.

 

4 - بعد از نماز عشا، دو رکعت نماز به ‌جا آورد، در رکعت اول «حمد» و «الم نشرح» را یک مرتبه و سوره «توحید» را سه مرتبه بخواند و در رکعت دوم، سوره‌هاى «حمد»، «الم نشرح»، «توحید» و «معوّذتین» (سوره‌هاى ناس و فلق) را یک‌ بار بخواند و پس از سلام 30 مرتبه بگوید: «لا اله الاّ الله» و 30 مرتبه «صلوات» بفرستد، رسول اکرم(صلی الله علیه واله) فرمود: کسى که این عمل را انجام دهد، خداوند گناهانش را مى‌آمرزد و از گناه پاک مى‌شود.

 

 5- 30 رکعت نماز بخواند، (هر دو رکعت به یک سلام) در هر رکعت یک مرتبه «حمد» و یک مرتبه «کافرون» و سه مرتبه «توحید» را بخواند. در روایتى رسول خدا(صلی الله علیه واله) فرمود: هر مرد و زن مؤمنى چنین کند، خداوند تمام گناهان کوچک و بزرگ وى را مى‌آمرزد و تا سال بعد، خداوند نامش را در فهرست «نمازگزاران» مى‌نویسد و از نفاق پاک مى‌شود.

 

6- احیاى شب اول ماه رجب: شیخ طوسى در «مصباح المتهجّد» از امام صادق(علیه السلام) از جدش از امیرمؤمنان على(علیه السلام) نقل کرده است که آن حضرت دوست داشت که در چهار شب از شب‌هاى سال، فارغ از هر چیز، به عبادت بپردازد شب اوّل ماه رجب، شب نیمه شعبان، شب عید فطر و شب عید قربان، در حدیثى دیگر، از امام صادق(علیه السلام) نقل شده است که «تا مى‌توانى بر احیاى شب‌هاى عید فطر، عید قربان و... شب اول رجب مراقبت کن.

 

7 - خواندن دعایى که از امام جواد(علیه السلام) نقل شده است که فرمود: مستحب است انسان، در شب اول رجب، با این کلمات، دعا کند: «اَللّـهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ بِاَنَّکَ مَلیکٌ، وَاَنَّکَ عَلى کُلِّ شَىْء مُقْتَدِرٌ، وَاَنَّکَ ما تَشآءُ مِنْ أَمْر یَکُونَ اَللّـهُمَّ اِنّى اَتَوَجَّهُ اِلَیْکَ بِنَبِیِّکَ مُحَمَّد نَبِىِّ الرَّحْمَةِ، صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ، یا مُحَمَّدُ یا رَسُولَ اللهِ، اِنّى اَتَوَجَّهُ بِکَ اِلَى اللهِ رَبِّکَ وَرَبِّى لِیُنْجِحَ بِکَ طَلِبَتى»

 




نویسنده امین عباس پور در یکشنبه 94/1/30 | نظر

خبرگزاری دانشجو قسمت 73 کلیپ دکتر سلام را منتشر کرد؛

 

برای دانلود کلیک کنید

دکتر سلام




نویسنده امین عباس پور در یکشنبه 94/1/30 | نظر

اس 300 روسی در کنار اس 300 ایرانی؛ نفوذناپذیری آسمان ایران کامل شد

اس 300

 

نکته قابل توجه این است که این سامانه قبل از تحویل سامانه موشکی S-300 روسی رونمایی شد.




نویسنده امین عباس پور در یکشنبه 94/1/30 | نظر

آل سعود لحظه به لحظه به نابودی نزدیکتر می شود...

 

آل اسرائیل




نویسنده امین عباس پور در جمعه 94/1/28 | نظر
   1   2      >

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir