سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
مطالب اخیر وبگاه

با توجه به این که بنابر توافق حاصله صرفا تحریم های هسته ای برداشته خواهند شد هم چنان شاهد پابرجایی انبوهی از تحریم ها بر علیه ایران خواهیم بود. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که حتی شماری از تحریم های وضع شده از سوی اروپا و آمریکا پس از بالا گرفتن مناقشه هسته ای کشورمان علاوه بر مسئله هسته ای، برچسب نقض حقوق بشر، حمایت از تروریسم و... نیز خورده اند که احتمالا و با توجه به مواضع طرف مقابل در آینده پابرجا خواهند ماند.

تحریم

 

 

تحریم

** تحریم های وضع شده از سوی اتحادیه اروپا **

اتحادیه اروپا همسو با ایالات متحده آمریکا در سال های اخیر و به بهانه های مکرر مبادرت به وضع تحریم های گسترده با عناوین مختلفی نموده است. در این بخش و به شکلی تفکیک شده به ارائه تحریم های اتحادیه اروپا خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است صرفا تحریم هایی که به تنهایی برچسب هسته ای بر آنها خورده شده است لغو خواهد گردید.

 

تحریم

 

** تحریم های وضع شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد **

از ابتدای سال 2006 تا پیش از آغاز گفتگوهای اخیر هسته ای، شورای امنیت سازمان ملل متحد با فشار شدید ایالات متحده و قدرت های اروپایی تحریم های پی در پی را جهت متوقف نمودن برنامه هسته ای کشورمان پیگیری نموده است و این امر منجر به تصویب چند قطعنامه در شورای امنیت و اعمال برخی تحریم های بین المللی شده است. در این بخش و به شکلی تفکیک شده به ارائه تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است صرفا تحریم هایی که به تنهایی برچسب هسته ای بر آنها خورده شده است لغو خواهد گردید.

 

تحریم

 

 

تحریم

 

نتیجه گیری:

برآورد مذاکرات اخیر هسته ای و دستیابی به توافقی در این باره نشان می دهد که علی رغم رفع احتمالی تحریم هایی که به واسطه عدم توقف برنامه هسته ای کشورمان از شورای امنیت سازمان ملل، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا تحمیل شده است، همچنان شمار کثیری از تحریم های بین المللی پابرجا خواهد ماند و بر خلاف برخی نظریه پردازی ها مبنی بر ایجاد تحولی عظیم در صورت دستیابی به راه حلی در این باره، می توان بیان داشت که تداوم رویکرد فوق و حل معضل هسته ای کشورمان صرفا به مانند شوکی کوتاه مدت عمل کرده و رونقی مقطعی ایجاد خواهد کرد.

بررسی مقوله فوق نشان می دهد که آن چنان که مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید فرموده اند، فارغ از نتایج حاصل از گفتگوها ضرورت دارد که مسئولین امر تمامی تخم مرغ های خویش را در سبد این گفتگوها قرار نداده و حتی با رفع احتمالی تحریم های یاد شده، به مسئله اقتصاد مقاومتی و تمرکز بر سرمایه های داخلی به عنوان تنها راه موفقیت کشور و عبور از تعارضات بین المللی تحمیل شده به نظام جمهوری اسلامی بنگرند.




نویسنده امین عباس پور در دوشنبه 94/1/31 | نظر

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir